AHLAN WA SAHLAN......


Assalamulaikum wbrt...


Terima kasih kerana sudi melawat blog saya yang tak seberapa ini..semoga blog ni dapat memberikan anda serba sedikit maklumat yang berguna. Kalau ada yang terkurang dan cacat cela tu, maaflah yer.... segala komen dan pandangan anda mengenai blog ini amat saya harapkan...

SYUKRAN........

HAVE A NICE DAY....



~~~~L CHANGE THE WORLD~~~~


Assalamulaikum wbrt... Selamat Datang kepada semua pengunjung sekalian.... jangan bimbang semasa melayari blog ini.... paling kurang pun komputer anda akan.... kena virus dan kena format... heheheeee.. gurau jer!! :-) HAVE A NICE DAY

Hari ke-11 aku praktikal di Lebuhraya Shapadu

>> Tuesday, May 26, 2009

FOOT SWITCH

Assalamualaikum….

Syukur Alhamdulillah hari ini , sudah masuk minggu yang ketiga aku bekerja di Shapadu lebuhraya iaitu hari yang ke-11, seperti biasa, apabila aku datang ke tempat kerja, aku punch cardlah, memandangkan hari ini hari isnin, jadi seperti biasa lah , pagi-pagi macam ini, tentulah ada perhimpunan, aku sekarang dah ada tugas baru setiap pagi isnin, iaitu kena angkat radio bawa pergi perhimpunan dah. Kalau tak der radio, tak boleh lah nak nyanyi lagu negaraku dan lagu Shapadu.


FOOT SWICTH ALREADT CONNECTED TO LCS

Aku pun bawa radio ke bawah, lepas tu tunggu en Suharman datang untuk memulakan perhimpunan, En Suharman ni penyelia kanan kat situ, kira macam ketualah kat situ.. bila dia datang, semua staff dengan aku pun berbaris. Kita semua mulakan perhimpunan dengan nyanyi kan lagu negaraku dan shapadu. Selesai jer nyanyi lagu, En Suharman memberikan taklimat beliau, memberikan sedikit nasihat dan peringatan kepada staff2 di Shapadu, boleh kata macam tazkirah lah, memang best dia bagi, rasa tak sabar tunggu isnin minggu depan sebab nak dengar lagi apa yang dia cakap..

LCS DESIGN RIGHT NOW

Selesai bagi taklimat dan peringatan, dia pun bacakan doa, boleh pulak waktu tu aku terlupa bawa teks doa yang selalu baca tiap2 hari isnin tu kat pejabat, aku bawa radio jer, kak Ramlah tak suruh pun bawa teks doa tu sama.. aku pun tak bawalah, jadi En Suharman meminta seseorang untuk bawa teks doa itu turun ke bawah, jadi kak Ramlah pun ambillah teks doa itu kat pejabat, kami pun mengaminkan doa yang di baca oleh en Suharman.

USING STRIPPER TO ARRANGE THE CABLE

Selesai sahaja perhimpunan, aku per gi buat kerja aku, aku pergi ke bilik server dan lihat apa yang boleh aku buat pada hari ini, aku hari ni akan pasang foot swith dan sambungkan kepada LCS, jadi aku pun carilah barang-barang yang nak di gunakan terlebih dahulu di bilik maintenance dibawah pejabat tersebut. Semasa pemasangan foot switch tersebut, aku confius, mana nak sambung COM,NO,NC, aku pun carilah en Khari,tapi en Khari tak der waktu tu, aku merata cari orang yang boleh aku Tanya dan bagi jawapan kepada persoalan yang aku utarakan…. last sekali aku jumpa dengan en Mohamzaini, yang NO itu normal open, NC tu normal close, dan COM tu common, barulah aku faham dan boleh sambungkan foot switch pada LCS.

ALB, ATL, VCD, SIREN AND LTL DEMO VERSION

Setelah itu, aku panggil en Khairi untuk melihat hasil kerja yang aku buat dan juga bertanyakan apa yang perlu aku buat lagi, setelah dia lihat, aku perlu Cuma susunkan componet2 dengan cantik untuk di buat demo nanti, aku pun ikat lah wayar2 dia dengan stripper. Stripper ini benda plastic yang di salut kat wayar tu bagi Nampak kemasa dan cantik dan juga tak Nampak berserabut bila menggunakannya. Nampak jer simple, tapi nak buat benda tu pun banyak kali silap, aku silap ikat, kenalah buka balik dan ikat cara yang betul.. boleh tahanlah, lepas siap aku kemas wayar tu,

DEMO SET

Aku ambik kertas A4 kosong dan juga pen untuk aku buat layout susunan component untuk demo project aku nanti, jam pun dah 5.30 petang, jadi tugas aku untuk hari ni dah selesai, perancangan aku esok untuk buat dan siapkan layout component demo project aku tu. Aku dah bncang dengan maintainance yang jaga barang tu untuk ambik skru dan penebuk lubang playwood untuk layout demo project aku esok pagi.. jadi setelah setel semua. Aku pun balik..

NI LAH ENCIK ROSLI YANG BAIK HATI

0 comments:

  © Blogger template Mr.L by http://borntobehacker.blogspot.com/ 2008

Back to TOP