AHLAN WA SAHLAN......


Assalamulaikum wbrt...


Terima kasih kerana sudi melawat blog saya yang tak seberapa ini..semoga blog ni dapat memberikan anda serba sedikit maklumat yang berguna. Kalau ada yang terkurang dan cacat cela tu, maaflah yer.... segala komen dan pandangan anda mengenai blog ini amat saya harapkan...

SYUKRAN........

HAVE A NICE DAY....



~~~~L CHANGE THE WORLD~~~~


Assalamulaikum wbrt... Selamat Datang kepada semua pengunjung sekalian.... jangan bimbang semasa melayari blog ini.... paling kurang pun komputer anda akan.... kena virus dan kena format... heheheeee.. gurau jer!! :-) HAVE A NICE DAY

Hari ke-10 aku praktikal di Lebuhraya Shapadu

>> Sunday, May 24, 2009


Assalamualaikum…. Hari ni merupakan hari yang ke-10, macam tak percaya jer dah hari ke sepuluh.. macam-macam dah aku belajar, rasa macam aku ni sebahagian dari staff di sini…hari ni matlamat aku, aku nak siapkan connection barang-barang aku tak der sebelum ini, aku.. nak tak nak aku kena cari juga barang tu sampai dapat, sebab dah lama dah aku postpone sebab tak der barang..

Tol Fare Indicator (TFI)

Alhamdulillah, Allah permudahkan aku untuk cari barang, satu per saatu aku dapat barang, mula2 aku dapat jumpa kat bilik server holder bulb lampu, kira banyak jugaklah aku perlukan untuk project aku ini untuk mengantikan lamput traffic light yang berada di tol tu. Lepas tu, aku cari cable untuk menyambungkan connection antara bulb dengan LCS. Aku kena susun cantik2 demo ini, jadi ku perlukan wayar cable yang panjang untuk menyambungkan dia.


One Of Circuit In TFI

One Of Circuit In TFI


Aku kekurangan cutter, Nampak jer simple, tapi letih jugak nak cari barang-barang ini, memang leceh dan penat, aku pun pergilah mencari dan pinjam kat maintenance bawah, puas jugak nak cari dia, lepas sembahyang jumaat baru boleh aku buat kerja aku, pagi ini asyik sibuk cari dan kumpulkan barang yang aku nak gunakan jer, hari ni aku cuba sambung ATL dan VCD dengan LCS, kerja-kerja teknikal ni Nampak jer senang, tapi complicated..


One Of Circuit In TFI

Masalah nak potong cable, tak der skill nak berhadapan dengan barang2 elektrik, tersilap pasang cabel dan macam-macam lagi. Selagi aku tak setel VCD , aku tak nak balik, habis bilik server itu berterabur dengan shielder cable yang aku potong, seterlah selesai connect VCD dengan LCS, aku kemas-kemas bilik y ang berserabut tu dulu… aku lewat jugak balik kerja, kira-kira dalam 6.30 petang. Aku dah kemas, aku pulangkan barang yang aku pinjamkan daripada orang. Lepas punch card, aku pun balik

ALL View of TFI

0 comments:

  © Blogger template Mr.L by http://borntobehacker.blogspot.com/ 2008

Back to TOP