AHLAN WA SAHLAN......


Assalamulaikum wbrt...


Terima kasih kerana sudi melawat blog saya yang tak seberapa ini..semoga blog ni dapat memberikan anda serba sedikit maklumat yang berguna. Kalau ada yang terkurang dan cacat cela tu, maaflah yer.... segala komen dan pandangan anda mengenai blog ini amat saya harapkan...

SYUKRAN........

HAVE A NICE DAY....



~~~~L CHANGE THE WORLD~~~~


Assalamulaikum wbrt... Selamat Datang kepada semua pengunjung sekalian.... jangan bimbang semasa melayari blog ini.... paling kurang pun komputer anda akan.... kena virus dan kena format... heheheeee.. gurau jer!! :-) HAVE A NICE DAY

Hari ke-36 aku praktikal di Lebuhraya Shapadu

>> Sunday, July 5, 2009

TRAFFIC AT NKSB (NORTH KLANG STREET BYPASS)




Assalamualaikum, hari in merupakan hari yang ke-36 aku bekerja di Lebuhraya Shapadu, awal-awal pagi ini, aku pergi mengikut nak pergi ke Bukit Raja untuk menarik cable untuk pasang CCTV di lane satu di sana, dari pagi sampai tengah hari aku tarik cable tersebut, setelah aku selesai menarik cable, aku bergerak ke KTB, di KTB palang ALB patah di lane, jadi aku dengan NAS pergi membetulkannya dan menggantikannya dengan yang baru.

OVERVIEW AT SKYLIFE





Di bahagian belah petangnya, aku balik semula ke MOC untuk berjumpa dengan En Hairee, beliau menanyakan kepada aku berkenaan lecturer yang akan datang melawat. Aku pun sibuk menyiapkan log book aku, lepas tu aku pun pergi melihat aku punyer LCS , aku nak ON kan dia petang ini, bila aku check, aku punyer connection LCS aku dah banyak tercabut, cable monitor, keyboard dah TFi aku dah tercabut daripada port di dalam LCS, jadi aku sambungkannya semula, Cuma masalahnya datang daripada TFi, connection yang aku solder hari tu dah tercabut, kat kaki DB-25. Aku pun solder semula kat kaki 3, bila aku solder, aku test, tengok TFI tak boleh function lagi,aku pun puas fikirkan macam mana nak buat.

ATL (APPROACH TRAFFIC LIGHT) IN REPAIRING


H3 BULB


Oleh itu, aku pun cuba lah tukarkan kaki ke kaki no 2, Alhamdulillah, usaha aku Berjaya, TFI aku kembali menyala, aku cukup gembira kerana TFI aku kembali mnyala, risau jugak aku kalau lecturer datang dia tak bernyala, syukur Alhamdulillah, setelah selesai, aku pun berangkat pulang ke rumah.



SKYLIFE CONTROLLER

0 comments:

  © Blogger template Mr.L by http://borntobehacker.blogspot.com/ 2008

Back to TOP