AHLAN WA SAHLAN......


Assalamulaikum wbrt...


Terima kasih kerana sudi melawat blog saya yang tak seberapa ini..semoga blog ni dapat memberikan anda serba sedikit maklumat yang berguna. Kalau ada yang terkurang dan cacat cela tu, maaflah yer.... segala komen dan pandangan anda mengenai blog ini amat saya harapkan...

SYUKRAN........

HAVE A NICE DAY....



~~~~L CHANGE THE WORLD~~~~


Assalamulaikum wbrt... Selamat Datang kepada semua pengunjung sekalian.... jangan bimbang semasa melayari blog ini.... paling kurang pun komputer anda akan.... kena virus dan kena format... heheheeee.. gurau jer!! :-) HAVE A NICE DAY

Hari ke-34 aku praktikal di Lebuhraya Shapadu

>> Sunday, July 5, 2009

Assalamualaikum, hari ini merupakan hari yang ke-34 aku bekerja di Lebuhraya Shapadu, pagi ini time aku nak pergi keluar tengok site, tetiba kat pejabat kak lin panggil aku , aku pun datanglah pada dia, aku ingatkan kenapa, dia menunjukkan computer dia ada masalah, tak boleh nak masuk window, aku checklah dulu apa problem dia,kalau-kalau hardware problem ker, last-last aku dapati window dia problem, jadi solution yang terakhir adalah aku kena format,


Tapi sebelum aku nak format, aku kena minta kebenaran daripada en Hairee dahulu, aku tak boleh jer nak pandai-pandai nak format computer company ini, kak lin pun bertanyakan kepada en Hairee samaada nak format ker tak nak, dan file-file kak lin yang berada dalam tu pun hilang, lepas tu, en Hairee meminta aku untuk format computer kak lin, jadi dengan pantas nya aku pun format computer kak lin dengan mengunakan CD window xp home edition original milik company Shapadu ini,

Sampai ke petang jugaklah aku format, dalam selang masa menunggu dia install, aku sempat lari ke westbound untuk membantu NAS memasang ALB yang baru sahaja patah, kemudian aku balik semula untuk melihat PC kak lin yang aku format, aku meneruskan proses installation, aku install antivirus, Microsoft, dan software-software yang penting-penting. Yang membuatkan aku lambat sampai ke petang tu kerana aku silap guna cd window professional, product key yang kat PC kak lin tu window home editon. Jadi nak tak nak , aku kena lah format semula dengan menggunakan CD window home editon.

Selesai sahaja aku install window, aku perlu install driver motherboard dia, jadi aku pun search driver dia kat internet menggunakan computer yang, lagi satu masa aku habis hanya mendownload, file pun boleh tahan jugak berat dia. Setelah selesai download, aku pun install kat PC kak lin, Alhamdulillah , proses installation berjalan dengan lancar tanpa sebarang masalah, selesai sahaja , aku pun tunjukkan kepada en Hairee, semuanya ok !! selepas itu, esok dia minta aku untuk format computer kak ramlah pulak,sebab hari tu computer tersebut telah di serang worm , selesai sahaja aku dengar daripada en Hairee , aku pun berangkat pulang ke rumah.


0 comments:

  © Blogger template Mr.L by http://borntobehacker.blogspot.com/ 2008

Back to TOP