AHLAN WA SAHLAN......


Assalamulaikum wbrt...


Terima kasih kerana sudi melawat blog saya yang tak seberapa ini..semoga blog ni dapat memberikan anda serba sedikit maklumat yang berguna. Kalau ada yang terkurang dan cacat cela tu, maaflah yer.... segala komen dan pandangan anda mengenai blog ini amat saya harapkan...

SYUKRAN........

HAVE A NICE DAY....



~~~~L CHANGE THE WORLD~~~~


Assalamulaikum wbrt... Selamat Datang kepada semua pengunjung sekalian.... jangan bimbang semasa melayari blog ini.... paling kurang pun komputer anda akan.... kena virus dan kena format... heheheeee.. gurau jer!! :-) HAVE A NICE DAY

Hari ke-22 aku praktikal di Lebuhraya Shapadu

>> Friday, July 3, 2009

Assalamualaikum… hari ini 9.10.2009 ialah hari yang ke-22 aku berkerja di Shapadu, pagi ini plan aku adalah untuk menarik cable di westbound, namun pada pagi ini tak boleh start lagi kerana orang penting tak der lagi, sementara itu, aku check PC aku yang aku sedang perbaiki, aku hari ni nak try Install softwaremicrosoft kat computer itu hari ni, namun aku cuba lah install cd software Microsoft 2007 en Hairee, tapi tak boleh juga kerana software yang the latest, motherboard tu tak boleh nak baca. Bayangkanlah motherboard tu tahun 2000 punyer.. manalah boleh baca yang latest.


Jadi pelan aku, aku nak cuba install Microsoft 2003 aku yang ada kat umah, jadi aku pun bergerak balik ke umah untuk mengambil cd tersebut. Sesudah ambik aku tak balik ke MOC, aku terus ke Westbound untuk aku tarik cable di sana, malangnya aku tak bawa kamera masa itu, tak dapat nak ambik gambar. Rasa betul2 rugi. Macam-macam aku dapat belajar di sana, aku tak dapat nak bayangkan..

Aku belajar cara-cara macam mana nak tarik cable dengan mudah, handrill, memang meletihkan juga, nampak macam biasa jer, Baru tahu macam mana nak tarik cable dengan cara yang mudah.. lepas selesai jer kami tarik cable, kami pun kemas-kemaslah barang kat situ.. lepas dah kemas-kemas, aku pun pergilah ke MOC untuk hantar barang-barang yang telah di pinjam. Di MOC aku berjumpa dengan en Hairee. Menanyakan kerja tarik cable, aku katakana dah selesai,

Petang selepas itu, bermulalah kerja aku untuk memformatkan komputer yang lain, aku berhajat untuk setelkan masalah-masalah komputer yang di serang virus di pejabat ini sebelum aku habis praktikal di sini, aku mempunyai DVD window, cd window aku tak der, jadi aku tekad di dalam diri aku untuk pergi beli cd window di shah alam, aku pun pergilah beli cd window di shah alam. Sesudah aku selesai membeli cd windows, aku pun pergilah ke format komputer yang lagi satu dengan menggunakan cd windows aku. Tapi malangnya, cd windows yang aku beli ini tidak boleh di guna pakai oleh komputer ini , jadi aku pun terpaksalah tangguhkan niat aku ini pada esok hari memandangkan hari sudah lewat malam..

Sekian.

0 comments:

  © Blogger template Mr.L by http://borntobehacker.blogspot.com/ 2008

Back to TOP