AHLAN WA SAHLAN......


Assalamulaikum wbrt...


Terima kasih kerana sudi melawat blog saya yang tak seberapa ini..semoga blog ni dapat memberikan anda serba sedikit maklumat yang berguna. Kalau ada yang terkurang dan cacat cela tu, maaflah yer.... segala komen dan pandangan anda mengenai blog ini amat saya harapkan...

SYUKRAN........

HAVE A NICE DAY....



~~~~L CHANGE THE WORLD~~~~


Assalamulaikum wbrt... Selamat Datang kepada semua pengunjung sekalian.... jangan bimbang semasa melayari blog ini.... paling kurang pun komputer anda akan.... kena virus dan kena format... heheheeee.. gurau jer!! :-) HAVE A NICE DAY

Hari ke-28 aku praktikal di Lebuhraya Shapadu

>> Saturday, July 4, 2009

PERJALANAN PERGI KE PEJABAT LLM (LEMBAGA LEBUHRAYA MALAYSIA)



Assalamualaikum, hari ini merupakan hari yang ke-28 aku bekerja di Shapadu, pagi ini, selepas sahaja aku punch card di pejabat, aku pun terus pergi keatas pejabat, dalam setengah jam kemudian, En Rosli mengajak aku ke pejabat LLM (LEMBAGA LEBUHRAYA MALAYSIA) untuk mengambil laporan inspection malam hari tu, aku pun bergeraklah di pejabat LLM,


MISSION LLM

Setelah sampai di pejabat LLM iaitu di Kajang, aku pun ikut En Rosli berjumpa orang yang berkaitan untuk mengambil laporan. Selesai sahaja aku mengambil laporan di LLM, kami pun bergerak pulang ke MOC, sesampai sahaja aku kat MOC, en Hairee meminta aku mencarikan monitor untuk di pasangkan di KTB kerana monitor di KTB rosak di control room, ranger waktu tu tidak ada, jadi aku pun membawa monitor kat dalam bilik server ke KTB dengan menaiki moto aku, di KTB, pemasangan monitor berjaya dengan lancarnya.


PEJABAT LLM (LEMBAGA LEBUH RAYA MALAYSIA)





Dalam beberapa minit kemudian, aku bergerak ke MOC, aku dengan NAS hendak mencari paip aloi yang bersaiz 2 inchi untuk mengantikan MLB di lane, jadi kami pun servey lah tempat yang menjual barang logam sampai ke Klang, malangnya, kami tak jumpa, jadi kami pun bergerak ke Bukit Raja, di sana aku memantau keadaan di Bukit Raja, sementara itu, NAS dapat maklumat tempat yang boleh kita cari barang yang nak cari tu, aku dengan NAS pun bergegas pergi ke kedai tersebut,


PERKARANGAN PEJABAT LLM


Di sana, kami berbincang mengenai harga dan saiz yang kami perlukan, harga yang di tawarkan adalah bernilai RM 125, jadi barang boleh dapat esok harinya, jadi kami akan datang pada ke esokkan harinya, setelah selesai berunding dengan tauke kedai itu, aku pun pulang ke MOC, dan punch card kerana jam dah menunjukkan jam 5.30 petang, aku nak sambung buat report aku malam ni di MOC.

Sekian.


0 comments:

  © Blogger template Mr.L by http://borntobehacker.blogspot.com/ 2008

Back to TOP