AHLAN WA SAHLAN......


Assalamulaikum wbrt...


Terima kasih kerana sudi melawat blog saya yang tak seberapa ini..semoga blog ni dapat memberikan anda serba sedikit maklumat yang berguna. Kalau ada yang terkurang dan cacat cela tu, maaflah yer.... segala komen dan pandangan anda mengenai blog ini amat saya harapkan...

SYUKRAN........

HAVE A NICE DAY....



~~~~L CHANGE THE WORLD~~~~


Assalamulaikum wbrt... Selamat Datang kepada semua pengunjung sekalian.... jangan bimbang semasa melayari blog ini.... paling kurang pun komputer anda akan.... kena virus dan kena format... heheheeee.. gurau jer!! :-) HAVE A NICE DAY

Hari ke-14 aku praktikal di Lebuhraya Shapadu

>> Wednesday, June 3, 2009

Assalamualaikum….
Hari ini hari ke-14 praktikal, pagi ni aku bercadang nak persiapkan kerja aku testing TFI, RPR, semalam aku dapati ada beberapa masalah sedikit, aku punyer holder bulb untuk ATL dah rosak dan perlu di gantikan dengan yang baru, aku pun tukarlah dengan hoder bulb yang baru,


NILAH TRADDLE YANG TELAH DI KONKRIT




KALAU NAK TAHU YANG BAJU HIJAU TU LAH KAK SITI SARAH.
(kalau dia tak datang keje, rasanya sunyilah office tu, kalau sehari tak buat aku tergelak tak sah, tension orang2 kat situ terus hilang dengan lawak dia)


Selesai aku setelkan holder bulb, aku pun ON LCS dan test satu persatu dia punyer component. Aku testing, aku punyer TFI dan receipt printer tidak berfungsi. Pertama sekali yang aku cuba nak setelkan adalah untuk menyalakn TFI aku supaya ada connection dengan IPC, kemungkinan besar punca masalah kenapa TFI aku tiada connection dengan IPC adalah kerana port connection , kalau ada pun tak boleh masuk kerana male to male, jadi aku kena construct baru jika aku nak sambungkan dia pada MOXA,


PROSES KONKRIT SEDAN DI JALANKAN UNTUK TANAMKAN TRADDLE


Aku try Tanya kepada contractor, dia kata suruh aku sambung female port pada kaki 2 dan7, kaki 2 untuk transmit manakala kaki 7 adalah grounded, hanya ada dua connection sahaja didalam TFI ini, jadi pun persiapkan bahan-bahan untuk solder, aku panaskan dulu solder. Aku pun connect kan cable mengikut apa yang di katakn tadi, selesai jer aku solder, aku pun test kat LCS,

NI PULAK ENCIK AZMAN.. (HENSEM TAK??)


YANG PAKAI SAFE VEST OREN TU, TU LAH ENCIK HAIREE



Bila aku run lane system , TFI aku masih lagi tidak berfungsi, hari ni satu hari aku cari solution untuk setelkan masalah TFI dengan receipt printer ini., aku memang rasa connection yang kaki port COM tu salah, jadi aku pun tak tahu nak sambung yang mana. jadi aku tak dapat nak teruskan hari ni , jadi aku sambung esok, memandang jam dah kul 6.30 ptg, otak tak boleh nak fikir lagi dah, dah hang…

Sekian.

0 comments:

  © Blogger template Mr.L by http://borntobehacker.blogspot.com/ 2008

Back to TOP